>

   
11.05.2021

Хто такі «діти з особливими потребами» і які саме вони мають особливі потреби

В Україні, на відміну від міжнародної практики, термін «діти з особливими потребами» поширюється лише на дітей, у яких визначаються порушення психофізич­ного розвитку. В Законі «Про ос­нови соціальної захищеності інвалідів України» подано тлу­мачення особливих потреб, що виникають у зв'язку з інвалідністю особи.
У міжнародних правових документах, державних зако­нодавчо-нормативних актах соціального спрямування у ба­гатьох країнах існує загальновживаний термін - «Children with Special Needs». Це поняття використовується до дітей-інвалідів, дітей з незначними пору­шеннями здоров'я, соціальними проблемами та навіть обдарованих дітей. Як бачимо, визначення цього терміну суттєво відрізняється в Україні й закордоном.
В освітніх Законах та нормативно-правових документах України стосовно дітей з особливими потребами, часто можна зустріти такі визначення: «діти-інваліди та діти з вадами розумового або фізичного розвитку», «діти, які потре­бують корекції фізичного та (або) розумового розвитку», «діти з обмеженими можливостями здоров'я» тощо.
Наведені визначення сприяють формуванню негативної характеристики для дітей. які мають певні особливості здоров’я. По-перше, це шкодить самій дитині, бо значно занижує її самооцінку, по-друге, викликає відчуженість як у однолітків, так і старших людей.
Методика роботи з такими дітьми добре прописана в книзі Ю. Найди й О. Таранченко «Хто такі діти з особливими потребами: відмінності розвитку та навчальної діяльності дітей з особливими потребами в процесі навчання».
Додам, що дійсно, є багато дітей, які мають особливі потреби, але основна їх потреба – це любляча родина, мама і тато, які можуть про них піклуватись.
За довідками та роз'ясненням звертайтеся до Служби у справах дітей адміністрації Центрального району за 37-56-98.