Втрачено трудову. Як
підтвердити стаж при виході на пенсію?
Відповідно до Закону
України від 09.07.2003 № 1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування» право на пенсію за віком мають громадяни, які досягли пенсійного
віку та набули необхідний страховий стаж.
Страховий стаж – це
період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному
пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески. З 1 січня
2004 року дані про сплату внесків відображаються в системі персоніфікованого
обліку Пенсійного фонду. Тож, якщо Ви розпочали свою трудову діяльність
після цього часу, і втратили свою трудову книжку, така ситуація не є критичною
– вся інформація уже є в Пенсійному фонді і не потребує підтвердження.
Що ж робити, якщо
втрачено трудову книжку з записами про періоди роботи до 1 січня 2004 року?
До 1 січня 2004 року
основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За
відсутності трудової книжки, а також у випадках, коли у трудовій відсутні
необхідні записи, для підтвердження стажу приймаються:
– довідки з
підприємства (правонаступника), архівних установ з обов’язковим посиланням на
первинні документи;
– виписки з наказів;
– особові рахунки та
відомості на видачу заробітної плати;
– дані, наявні в
реєстрі застрахованих осіб;
– трудові договори і
угоди;
– інші документи, що
містять відомості про періоди роботи.
У випадку, коли документи про трудову діяльність не збереглись, стаж
можливо підтвердити на підставі показань не менше, ніж 2-х свідків, які знають
заявника по спільній роботі на одному підприємстві і мають документи про власну
роботу за період щодо якого вони свідчать